home-office-336378_1280

O blogu

home-office-336378_1280

Dlaczego stworzyłem blog o marketingu?

Blog emarketingmix to pomysł, który powstał w jednej minucie w mojej głowie i od razu przeszedł do realizacji. Na tym blogu pisze pod pseudonimem Pabloo, jestem od kilku lat przedsiębiorcą i ojcem swojego pierworodnego syna, który chce podzielić się z Wami swoim doświadczeniem, na temat zasad działania biznesu.

Co mnie do tego skłoniło?

Kiedy 6 lat temu zaczynałem działalność gospodarczą, starałem się pogłębiać swoją wiedzę na tematy biznesowe. Czytałem różne książki o finansach, marketingu, zarządzaniu – jednak po pewnym czasie stwierdziłem że to nie ma sensu. Sucha wiedza teoretyczna nie poparta sensownymi przykładami jakoś nie była w moim guście. Książki o marketingu były przepełnione definicjami i formułami – które na pierwszy rzut oka wydawały się oczywiste. Jestem osobą racjonalną i konkretną, dlatego nazywanie rzeczywistości po imieniu za pomocą zgrabnych formułek uważałem za stratę czasu. Przykładowo definicja marketingu wg Kotlera (wolne tłumaczenie) :

Marketing to dostarczanie właściwego produktu, we właściwym miejscu i czasie, w odpowiedniej cenie.

Po przeczytaniu tej definicji pomyślałem sobie: „Super – właśnie dowiedziałem się że muszę dostarczać produkty tam gdzie klienci ich potrzebują, po cenie którą są w stanie zapłacić”. Poczułem się jakbym odkrył Amerykę już 3 raz z rzędu. Najlepsze jest to że niektórzy piszą prace magisterskie na ten temat.

Kolejny przykład, znane powiedzenie :”reklama jest dźwignią handlu”

Zgodzę się z tym – dzięki reklamie możesz wpłynąć na poziom sprzedaży w swojej firmie. Reklama niczym dźwignia podnosi Twój poziom przychodów i zysków. Nikt jednak Ci nie powie że nieskuteczna lub źle stargetowana droga reklama to dźwignia, która MOŻE ZABIĆ CIEBIE I TWOJĄ FIRMĘ!

Marketing Mix w praktyce

Zmęczony już marnowaniem czasu na teorię postanowiłem skupić się na praktyce działalności gospodarczej. Właśnie dlatego stworzyłem blog emarketingmix.pl. Postaram się tutaj wszystkim przedsiębiorcom przybliżyć praktykę marketingu. Tak naprawdę najwięcej w życiu nauczyłem się od praktyków, którzy na swojej własnej skórze sprawdzili skuteczność różnych działań.

Wszystkie moje opinie, które tutaj będę prezentował wynikają tylko i wyłącznie z mojej praktyki. Mam nadzieję że dzięki temu, oszczędzicie trochę pieniędzy, zamiast wydać je na nieskuteczne metody reklamy. Postaram się przekazać wam jak reklamować firmę, produkt lub wydarzenie, na co zwrócić uwagę wybierając konkretną formę reklamy.

Struktura bloga

Zgodnie z moją ulubioną definicją marketingu mix, która składa się z takich elementów jak Produkt, Cena, Dystrybucja, Promocja – będę publikował posty w kategoriach o takich nazwach. Każdy post będzie dotyczył jednego ze składników koncepcji marketingu mix.

Uwaga studenci!

Dodam, że mój blog to nie jest strona naukowa – piszę tutaj głównie o swoich doświadczeniach, luźno interpretuję definicje marketingu – dlatego jeżeli chcesz skorzystać z mojej wiedzy w swoich publikacjach naukowych (typu praca magisterska, doktorska :)) to robisz to na własną odpowiedzialność. Wiedza, którą się dzielę wynika z praktyki, nie z mądrych książek – chociaż postaram się także z wami podzielić ciekawymi publikacjami.

Zakończenie i prośba.

Zachęcam was wszystkich, Drodzy czytelnicy do komentowania moich wpisów, zachęci mnie to do częstych publikacji. Można także mnie śledzić na facebooku i google plus. Twoje lajki i plusy są mile widziane. Jeżeli coś Ci się nie podoba to napisz w komentarzu – obiecuję że nie pozostanie on bez odzewu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *